Thursday, February 15, 2018

KEPUTUSAN UKJK PTD M41

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera buat semua :)


Lama dah rasanya tak menaip ni. Ade sape-sape yang rindu tak? hai stalker, rindu tak? ahahaha.

Semalam keputusan untuk UJKJ bagi Jawatan PTD M41 dah pun diumumkan melalui emel, SMS dan portal SPA.

Keputusan aku?
Alhamdulillah, aku gagal untuk UKJK kali ni :)

Mungkin ada rezeki lain yang lebih baik menanti aku. Mungkin tahun ni aku dapat pregnant kan? Allah, rezeki yang ditunggu-tunggu tu untuk dapat mengandung,melahirkan dan membesarkan amanah Allah itu. 

Pada hari UKJK tu berlansung, aku demam teruk. selsema dan demam panas. Aku tak dapat buat ujian larian ulang alik 20m tu dengan baik sebab hingus meleleh-leleh je masa tengah berlari tu dan sebenarnya aku tahu dan sedar yang aku boleh berlari dengan lebih pantas lagi masatu tapi memang badan aku tak larat sangat, so awal-awal lagi aku dah tumpas. 

Satu lagi, memang setiap kali lepas solat aku akan berdoa pada Allah swt, 'Sekiranya jawatan ini baik untukku, maka kau bantulah aku untuk terus berjuang, tapi sekiranya ade rezeki yang lebih baik untukku, maka gagalkan lah aku untuk ujian ini'. Memang straight to the point aku doa. Dan Allah makbulkan doa tu. 

Buat kawan-kawan yang tak berjaya juga, jangan sedih dan putus asa tau. keep positif. Sesungguhnya setiap apa yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi.


9 comments:

  1. god sharing...ada hikmah tu smua bnda jadi..kita je taktau kan..Allah punya perancangan sgt la cantik...kita tunggu je k..

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah ade rezeki lain tu nnt. yg kali ni mungkin rezeki utk org lain.

    ReplyDelete
  3. Means there's another better job for you ^^ good luck! :D

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada mereka yang lulus. Takpe mungkin belum sampai rezekinya. Yang penting jangan mengalah!

    ReplyDelete
  5. Setiap yang berlaku tu, mesti ada hikmahnya..

    ReplyDelete