TTC Journey : Set Appointment di Hospital Putrajaya

Assalamualaikum..
Salam sejahtera buat semua pembaca yang dikasihi :)

Ada tak geng-geng yang sedang berttc macam aku dekat sini? sep sikit. haha.

TTC. Ape tu ? 

Untuk yang tak familiar lagi, TTC ni stand for trying to conceive atau dalam bahasa melayunya mencuba untuk hamil la lebih kurang gitu.  Tak kisah la dah kahwin lama atau baru kahwin, dah ade anak atau belum, bagi setiap wanita yang sedang berusaha secara serius untuk ada zuriat ataupun menambah zuriat, tu dah dikira sebagai sedang berttc.



Kisah TTC seorang Asyiqin

Dan untuk aku, aku dah start berttc seawal 3 bulan usia perkahwinan kami. Walaupun dah 3 tahun berkahwin dan tidak penah mengandung lagi tapi aku tak pernah patah semangat. Aku mulakan rawatan di LPPKN Jalan Raja Laut genap setahun usia perkahwinan kami. Dekat LPPKN ni macam-macam ujian yang aku dah suami dah buat, last sekali pada bulan 2 tahun lepas, on clomid untuk 2nd cycle tapi masih tak berjaya.

Lepas setahun berehat dari rawatan, so aku dan suami decide untuk sambung treatment dekat Hospital Putrajaya pulak, sebab lebih dekat dengan rumah dan tempat kerja aku dan juga kosnya lebih murah walaupun terpaksa menunggu lama sikit.

So harini aku ambil cuti sehari dan pagi-pagi lagi aku dan suami dah pergi ke klinik Kesihatan Presint 18 untuk request surat rujukan dari doktor untuk buat rawatan kesuburan di Hospital Putrajaya. Aku ade jugak bawak report dari LPPKN dan bagi doktor tengok. Ada la jugak doktor tanya sikit-sikit tapi semua tu soalan yang biasa lah macam  period teratur ke tak, keputihan banyak tak? ade senggugut tak? kerap mencuba tak dan ade 2 3 soalan lagi. 

Lepas dapat surat rujukan dari doktor, aku terus pergi ke Klinik O&G di Hospital Putrajaya untuk book appointment. Seperti dijangka, appointment pertama ialah pada bulan 5 ni. Ahahaha. lambat lagi, tapi takpelah, mungkin ada hikmahnya. Amin..

Harapan dan doa  

Mohon kawan-kawan doakan aku semoga usaha dan penantian kami ni membuahkan hasil yang indah tau. Tak sabar nak menimang baby sendiri. Asik tumpang kasih kat anak orang je. hihi  :) Teringin pulak nak bermanja dengan cahaya mata sendiri.

InsyaAllah..
kun fayakun..

Semuanya dalam ketentuan Allah jua.. 

8 comments: