Cara semakan nama daftar Pemilih bagi Pilihan Raya ke 14 ( 9 Mei 2018)

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)

Umum dah maklum yang kita bakal mengundi pada 9 Mei 2018 (Rabu). (Baca:Pengumuman Tarikh Pilihan Raya Umum ke 14)

Undi tu adalah rahsia, dan merupakan satu kewajipan serta tanggungjawab kita sebagai seorang rakyat Malaysia untuk memilih calon yang berwibawa sebagai pemimpin negara. Untuk yang bakal mengundi nanti, perkara paling wajib korang lakukan ialah dengan menyemak nama korang dan tempat korang mengundi nanti. Mana lah tau korang pernah buat urusan untuk tukar pusat mengundi kan, so better cek awal-awal supaya tak berlaku kesilapan semasa hari mengundi nanti.

Cara semakan nama daftar Pemilih bagi Pilihan Raya ke 14 

Untuk menyemak, korang boleh klik pada pautan di bawah ni : 


Bila dah klik, just masukkan no kad pengenalan dan akan keluar status macam di bawah :
Selamat mengundi semua !

13 comments:

  1. salam sis asyiqin
    yaya singgh sni smbil follow..

    emmm...bulan depan da mgundi kan..yaya xdftr lg..huhu =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai cik yaya! yaya xnk mengundi ke? rugi tau..

      Delete
  2. alhamdulillah dah check. n masih di tmpt yg sm mcm 2013 ;-)

    slmt mengundi syikin!

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing!! hehe Hana lambat lagi nak terjebak sama ni :D
    .
    Btw,Selamat mengundi! ^^

    ReplyDelete
  4. orang ngeri rupanya..

    jadikan pengundi yang bijak nanti..

    ReplyDelete
  5. kita dah semak..tak sabar nak undi

    ReplyDelete