Kekasih - Devotees

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)

Harini nak share sebuah lagu dengan liriknya. Lagu Kekasih daripada kumpulan Nasyid Dehearty ni dah lama kan, tapi aku suka sangat lagu ni. Lagi-lagi bila yang ade orang yang buat lagu ni dengan background klip video sedutan dari filem UP. 

Dalam filem tu, mereka bahagia sampai kehujung nyawa walaupun tak dikurniakan zuriat. Tapi kesedihan dan kesayuan tu tetap ade walaupun nampak macam gembira kan. Bak kata netizen, zuriat tu lah pelengkap rumahtangga.. Tapi aku pun sendiri takut, macam mana kalau nasib aku pun jadi sama macam klip video ni kan.. Hanya Allah yang maha mengetahui segalanya. 

Semua yang baik datang dariNYA.. Semoga aku juga berpeluang menjadi seorang ummi nanti.





Kasih
Telah terbina sebuah mahligai
Menjadi tanda agungnya cinta kita
Kasih
Telah kubinakan sebuah istana
Menjadi tanda cinta sejati

Mekar menghiasi taman kasih kita
Dan diiringi haruman firdausi
Dikaulah permaisuri di hati suami
Penyejuk mata penenang di hati

Tapi angin yang mendatang
Bagaikan badai yang melanda
Kau pergi dulu tanpa menungguku
Kerna takdir kurelakan jua

Kekasih
Akan kupahatkan doaku
Di dalam lena dan jua jagaku
Kekasih
Akan kusirami pusaramu
Dengan cinta sejati

Oh andai takdir
Kita bersama lagi
Kuingin hidup bahagia bersamamu


9 comments: