Friday, September 21, 2018

Penat..

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)



gambar dari google

PENAT!

Sekarang ni emosi agak cepat terganggu walau dengan perkara-perkara yang paling kecil.  Tatkala emosi negatif menyerang rasa, hati terasa sangat-sangat sedih tanpa punca. Nak menangis dan rasa nak menjerit tapi tak mampu nak luahkan. Bila dipendam dan diperam, sampai satu saat pasti akan memakan diri kan? Tapi inilah aku..  bila rasanya lebih baik sesuatu itu didiamkan sahaja, maka biarkan sahaja ia begitu sampai bila-bila.

Masa ni lah rasa rindu sngat-sangat pada ayah dan ibu. Inilah dua orang manusia yang tak pernah menolak aku, tidak pernah buat aku rasa down, tak pernah buat aku kecewa dan selalu bagi sokongan atas segala mimpi-mimpi buruk yang jadi dalam hidup aku. Tanpa ibu dan ayah, aku pun tak akan jadi orang macam sekarang ni. 

Ah sudah..Penyakit emosi ni kalau dah datang boleh jadi tak tentu arah hidup.. Kalau di layan sampai bila pun tak selesai. Hidup cuma sekali, jadi kita buat apa yang kita happy je. okay?

Semoga aku dan kamu yang membaca terus kuat walau apa pun situasi yang mendatang. Sampai berjumpa lagi di next entri (:


7 comments:

  1. Kan. Saya pun selalu macam tu. Penat dengan study, penat dengan orang sekeliling. Tapi bila penat ni berkumpul, saya akan take a rest and call mama saya. Macam terapi tau, walaupun call tanya khabar pun rasa tenang ja.

    ReplyDelete
  2. i am too. but we have to keep on going. be strongggg. we're all struggling with our own issues. may Allah ease everything for you.

    ReplyDelete
  3. If camni i suka tgk sad movie, nangis then will feels better 😁

    ReplyDelete
  4. xdinafikan... kite semua berasakan mcm ikin rs... smpi dah xtau apa lg yg patut dibuat

    ReplyDelete
  5. Kalau ada rasa begini elok cari medium yang sesuai untuk diluahkan.. tak elok disimpan kerana boleh memakan diri dari dalam..

    ReplyDelete
  6. Penat dengan orang sekeliling selalunya lah. I don't know, maybe hurmm

    Mijablur - Malaysian Lifestyle Blogger

    ReplyDelete


Post Pilihan

randomposts

Followers