Friday, January 4, 2019

UK Farm Fresh Goat's Milk Sedap dan tiada rasa hamis kambing!

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)

Disclaimer : Ini bukan entri berbayar, produk dibeli menggunakan duit sendiri dan review berdasarkan pengalaman ke atas diri sendiri.


Apa khabar semua harini?
semoga sihat dan ceria sentiasa.


BUKAN PENGGEMAR SUSU KAMBING


Aku bukan lah penggemar susu kambing, sebab tak tahan dengan bau hamis. Tapi mengikut pembacaan aku di internet, susu kambing baik untuk ttcians dimana membantu pengeluaran saiz telur-telur yang matang bagi wanita. So nak tak nak aku perlu cari juga susu kambing, sebab aku tengah buat rawatan sekarang untuk usaha hamil. 

Dalam hati dah terbayang-bayang macam mana seksanya nanti nak minum susu kambing tu. Kena minum sambil tutup hidung agaknya nanti. hehe. Aku trauma dengan susu kambing sebab dulu selalu dapat sample susu kambing serbuk dari pelbagai jenama yang perlu dibancuh tapi tak kena langsung dengan tekak aku yang memilih ni. Sama juga dengan susu kambing segar yang aku beli dari cool freezer di pasaraya. Semuanya ada rasa hamis tu! akhirnya tak minum dan terbuang macam tu je. Memang satu pembaziran.


JUMPA SUSU KAMBING FRESH DAN DAH JATUH CINTA!

So satu hari tu aku dan suami jalan-jalan di Aeon Taman Equine, terjumpa satu susu kambing botol kecil brand UK Farm Fresh ni. So aku cakap dengan suami yang aku nak try susu kambing ni. So aku beli 4 botol. Harga dia around RM3-RM4 kot, tak berapa ingat sangat.


dan hasilnyaaaaaa... best giler susu kambing ni! Dah lah takde rasa hamis tu malahan sedap sangat, sampai 4 botol tu habis dalam masa yang singkat je. So aku inform suami yang aku dah jumpa susu kambing pilihan hati. hehe dah jatuh cinta.


MINUM TIAP HARI PUN TAKPE!

So sebelum ke program Family Day haritu kami singgah ke Village Grocer, Mytown Shoping Centre dan suami belikan susu kambing yang botol besar. Harga macam dalam gambar di bawah ni, RM23.50. Tak sampai sehari dah boleh habiskan. Memang the best bagi aku.


Ada 3 perisa masa aku beli haritu iaitu Fresh Milk, Chocolate dan Yogurt. So untuk korang yang ada masalah macam aku yang tak suka bau dan rasa hamis kambing, boleh cari susu ni tau! Memang best sangat. Boleh tengok dekat pasaraya berhampiran.

3 comments:

  1. menarik. takprnah jumpa lagi. sha makan kambing tapi susu kambing takleh telan šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚

    ReplyDelete
  2. Macam sedapp. Packaging dia lawa pulak tu

    ReplyDelete
  3. Wow, tak pernah cuba lagi ni..kalau takde bau hamis memang feel, kalau berbau memang rasa nak buang je >_<

    ReplyDelete


Post Pilihan

randomposts

Followers