Thursday, December 11, 2014

Disember

Assalamualaikum
Salam Sejahtera

Dah lama tak tanya khabar hati kan ?

....Alhamdulillah masih baik
InsyaAllah sampai bila bila macam ni.

Dah menjengah ke bulan Disember dah kita. Tak lama lagi nak masuk tahun baru. Alhamdulillah, tahun 2014 ni banyak beri kenangan dan pengalaman pahit manis yang tak pernah dapat aku lupa. InsyaAllah selagi masih bernyawa, selagi tuhan masih memberikan nikmat pancaindera ni pade aku. tak mungkin luput dalam ruang ingatan.

So...cadangnye tadi nak review pasal tahun 2014. Masih awal kan? Yup. Tapi memandangkan situasi aku sekarang yang sangat sibuk mungkin takde lagi entri bulan Disember lepas ni. Tapi InsyaAllah sekiranya ade masa terluang tak kan ku biarkan blog ni bersawang. Blog ni lah tempat mengadu bertahun lamanya :')

Tahun ni dimulakan dengan  rasa pedih. Pedih sebab ape? biarlah aku dan orang orang tertentu je yang tahu. Tapi yang pastinya rase pedih tu lah yang buat aku rasa bahagia sangat macam nak melompat lompat je sekarang ni.Ibu dan ayah yang jadi pembakar semangat untuk aku cekalkan hati dan jadi kuat sangat masa tu.Aku redha je atas segala apa keputusan yang aku dah ambil masa tu. Aku selau percaya yang setiap ape yang jadi ade hikmahnya. Setiap ape yg berlaku bersebab, yang pastinya sebab yang baik untuk aku sendiri, dan aku sekarang memang aku akui tu.Alhamdulillah.. Sebenarnya Tuhan memang dah rancangkan yang terbaik untuk aku..Syukur (:

Masa tu aku masih lagi berkhidmat sebagai Customer Service Executive Astro. Bayangkan dengan disiplin kerja yang ketat dan tugas aku yang perlu menyampaikan maklumat dan menjawab pertanyaan customer dengan baik dan betul, so xde masa aku nak melayan hati yang sedih bagai masa tuh. Bagi aku, enough is enough. Masa tu aku lah superwoman. Aku hebat. Aku kuat. Tak sangkanya. Alhamdulillah Sekarang aku merindui pekerjaan ni. Aku rindu nak bercakap dengan customer. Even selalu kena marah marah from customer yang memang suka marah tiba tiba. hee..Rindu..Dari group AlJazeera ke Astro Arena..Aku rindu suasana kerja balik shift malam, rindu bila balik kerja dengan hati yang senang sebab tak perlu fikir ape ape pasal kerja untuk esok hari. Ya Allah, sumpah rindu gila!, Alhamdulillah rezeki, dalam 6 bulan kerja dah dilantik jadi staff tetap. Happy tak terkata. Kerja sebagai CSE ni banyak ajar aku improve keyakinan diri.. communication skill.. thanks Astro pengalaman berharga ni.Tapi rezeki dekat Astro tak lama.. ^^

Dalam sibuk menjadi superwoman yang kuat dan tabah tu.. aku dipertemukan dengan seseorang yang Insya Allah bakal menjadi yang halal buat aku tak berapa lama je lagi.. Dia datang bawa kekuatan dan kegembiraan, buat hidup aku jadi bewarna warni semula. Terima Kasih awak atas setiap apa yang awak berikan selama ini, Yang hormat diri aku dan keluarga aku,yang sanggup melayan segala karenah, emosi tak menentu dan panas baran aku, yang percaya dan yakin dengan kebolehan diri aku walhal aku  sendiri takde keyakinan tu, yang sentiasa faham hati aku, yang InsyaAllah sentiasa sayangkan aku.. terima kasih Tunang saya..bakal suami saya.. tqsm ^^  Semoga ape yang kita rancang ade juga dalam perancangan DIA. InsyaAllah

Enam belas haribulan 8 aku telah pun dilamar oleh si dia yang bergelar tunang pun sekarang.  dan 4 hari lepas tu aku dilamar oleh kerajaan untuk bekerja dalam sektor Awam sebagai Pegawai Kerajaan dalam salah sebuah Jabatan kerajaan lah kan..hehe :). Rezeki kan? macam tak percaya.. Alhamdulillah lepas satu berita gembira, berita yang lai pula menyusul. Orang cakap tu rezeki nak kahwin. Mungkin.. ^^

Dan bila bekerja di sektor awam ni.. situasi aku berubah 360 darjah. Berat pun dah bertambah 9kg sehingga menimbulkan kerisauan dan usikan orang orang sekeliling. Dah mula stress haha. Nasib baik tak pergi fitting lagi baju kahwin, kalau tak mesti kene marah sebab tak jaga berat badan. Sekarang dalam usaha kuruskan berat badan. Takpe..slow slow ye syuhada. You can do it!

Bila kerja dalam sektor awam ni pulak selalu diarahkan untuk pergi kursus yang dianjurkan jabatan dan kementerian untuk peningkatan kefahaman dan kebolehan. Yelah kan orang baru katekan. Alhamdulillh, kursus semuanya banyak membantu aku. Dalam kursus ni jugak aku bina keyakinan diri bila dilantik menjadi emcee formal untuk majlis makan malam penutup kursus. Tak sangkaaaa jadi pengerusi majlis. tak percaya.. hahaha. Ehh..Minggu depan ke Labuan pulak untuk hadiri bengkel sektor operasi.. Excited sebab first time nak naik flight. hahaha.

Tapi...bila di lapangan kerja.. aku banyak blur and diam sebab tak tau nak buat kerja..tak tau prosedur kerja.. dekat sini.. aku jaga daerah.. so aku ade staff staff bawahan yang perlu aku pantau dan berikan arahan. Sesuatu yang asing bagi aku sebab aku dulunye jenis yang suke bekerja secara sendirian.. bukan berkumpulan.. dan jenis aku bukannye seorang yang suke beri arahan.. Aku lebih suka mengikut arahan.. See.. kan dah cakap. kena pusing 360 darjah. Tapi tak menjadi masalah, Mungkin DIA tahu ini waktunya yang sesuai untuk aku berubah. Aku terima dan aku akan cuba buat yang terbaik. InsyaAllah. tolong doakan..

Aku akhiri post malam ni sampai sini saje.. InsyaAllah jumpe lagi next entry ^^








2 comments:

  1. waaaaahhhh....
    lege denga yang die dh bahagia sekarang....
    alhamdulillah...
    semua tu ade hikmahnya kn syu??
    hmmm...smoge syu snts bahagia...
    aminn...
    nk kawen t gtau laa...
    hehehhe...

    ReplyDelete
  2. Tq iqa..
    .x sabarnye nk jmpe iqa lagi

    ReplyDelete


Post Pilihan

randomposts

Followers