Saturday, September 14, 2019

Himalaya Welness Supplement untuk TTCians : Shatavari dan Goshkura

Assalamualaikum
Salam Sejahtera buat semua 

Selain menjaga pemakanan dan juga senaman secara berkala, kita juga disarankan untuk mengamalkan pengambilan supplement tambahan sebagai pelengkap diet harian. Lagi-lagi dengan cuaca sekarang yang tak menentu, apatah lagi tengah musim jerebu kan sekarang ni. memang kesihatan diri terutama kesihatan dalaman perlu dititik beratkan.

Untuk orang yang tengah berikhtiar untuk hamil (TTC) macam aku dan suami, kami memang mengamalkan pengambilan supplement yang berkaitan untuk dalaman masing-masing. Sejak awal kahwin memang dah amalkan produk dari Himalaya, sebabnya yakin sangat sebab supplement tu dari herba semulajadi, so selamat dan takde kesan sampingan yang buruk sepanjang kami amalkan. Untuk baca serita pasal TTC Journey aku, boleh klik SINI

Himalaya Women Wellness Shatavari


Actually, semasa mula berTTC seawal 3 bulan perkahwinan kami aku memang dah amalkan pengambilan Shatavari ni sebab Shatavari ni memang agak popular dikalangan TTCians, sebab antara khasiatnya mampu stabilkan hormon dalaman wanita, yang dapat membantu meningkatkan kesuburan.Cuma dulu packaging dia lain sikit, sekarang dah upgrade jadi lagi cantik.

Apa yang aku perasan, sejak konsisten amalkan shatavari, sengugut yang teruk aku alami sejak zaman anak dara dulu beransur-ansur hilang dengan sendirinya, dan emosi aku pun senang nak handle. Takdelah rasa nak marah orang je selalu bila tengah PMS. Yelah, hormon tengah tak betul kan masa PMS tu, Selain tu, bila amalkan Shatavari ni, senang nak dapat Positive OPK (Ovuvalation Test) setiap bulan. OPK ni bantu kita detect masa ovulation. Alhamdulillah, memang senang sangat jumpa OPK Positif, tapi rezeki tu je yang belum ada lagi. Soon, InsyaAllah. Allah sebaik-baik perancang kan?

Shatavari ni bukan untuk TTCians je tau, yang bukan ttcians pun boleh amalkan. Antara kebaikan Supplement ni seperti di bawah:
  • Menormalkan rembesan hormon.
  • Membantu dalam penyusuan susu ibu.
  • Melegakan simptom menopause
  • Merawat gejala PMS, melegakan kesakitan dan mengawal kehilangan darah
  • Meningkatkan kesuburan dimana ia menyuburkan organ pembiakan wanita dan mengawal ovulasi.


Himalaya Men Wellness (Goshkura)




Alhamdulillah, beruntung dapat seorang suami yang sangat supportive. Aku ajak pergi rawatan, ikut, Suggest makan supplement pun tak membantah. Suami pun dari dulu memang ada amalkan supllement, tapi bertukar-tukar brand. Katanya tak jumpa lagi Brand yang dekat dihati. Chewah!

So bila restock Shatavari haritu, mata terpandang supplemet Goshkura ni, memang khas untuk kesihatan dalaman lelaki, aku suggest husband untuk cuba. Memandangkan husband ni kerja shift tak menentu, kadang tu dari awal-awal pagi sampai lah ke tengah malam, so nampak muka yang keletihan bila balik dari kerja, emosi pun kadang-kadang tak stabil sampai aku pun naik risau. Kadang sampai demam-demam pun gagahkan diri pergi kerja. Orang workaholic kan, memang jauh berbeza dengan aku yang jenis santai je ni.

Sejak amalkan pengambilan Goskura ni, lebih kurang sebulan lebih dah pun, memang nampak sangat perubahan ketara tu. Bila balik rumah dah tak nampak penat, nampak happy je dapat jumpa isteri comel dia ni, haha! Sama macam aku, emosi dia pun dah boleh kawal. Emosi yang stabil dan badan yang bertenaga tu penting tau untuk conceive. Tu sebagai salah satu ikhtiar untuk TTCians juga. 

Cara Penggunaan


Ambil 1 biji selepas makan. Dimakan dua kali sehari 



Untuk maklumat lanjut korang boleh layari web Himalaya di bawah ataupun media sosial Himalaya.


No comments:

Post a Comment


Post Pilihan

randomposts

Followers