Jangan Mudah Percaya



Assalamualaikum
Salam Sejahtera

JANGAN MUDAH PERCAYA PADA ORANG.

Walaupun orang tu baik sangat di depan kau, baiknya macam malaikat. Tapi di belakang? macam-macam yang dia boleh buat. Boleh mengata pasal diri kau yang tak sempurna di mata dia.

Aku belajar dari pengalaman.

Paling mudah nak tengok orang saling mengata dan tikam belakang ialah di tempat yang kita sering pergi dan jumpa. Macam-macam yang aku dengar sampai takut nak bercakap. Takut tersalah cakap dan orang jadikan sebagai bahan umpatan.

AKU PUN SAMA

Aku pun pernah jadi macam tu, pernah jugak berkumpul dan join mengata orang itu dan ini, tapi hati aku tak tenang.Allah..banyaknya dosa aku. Sekarang aku nak jaga diri aku, jaga mulut aku dan jaga semuanya. Aku taknak sakitkan hati orang lagi walaupun itu kepakaran aku. 

Aku nak berubah..


Image result for dont easily believe

6 comments:

  1. Salam singgah! Anda dijemput join GA saya! :D

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/10/tak-nak-sunyi-sepi-lagi-giveaway-by.html

    ReplyDelete