Thursday, October 10, 2019

Alhamdulillah, genap 30 tahun ❤

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)



10.10.2019

Alhamdulillah, pada tarikh ini genaplah usia aku 30 tahun. Dah 30 tahun rupanya jantung ini berdegup, dan  pada 30 tahun lalu lah ibu kesakitan bila melahirkan aku ke dunia yang penuh pancaroba ni. Terima kasih buat ibu dan ayah, tanpa mereka tiadalah aku di sini, tiadalah aku menjadi seorang manusia pada hari ini. Semoga Allah panjangkan umur ibu dan ayahku, banyak lagi jasa mereka yang belum sempat aku balas, walaupun aku tahu tak kan mungkin aku dapat balas. Kakak rindu ibu dan ayah..hurm.

Dalam kehidupan aku ni, banyak sangat perkara manis dan pahit yang aku lalui. Yang manis aku simpan dalam lipatan memori menjadi cerita untuk generasi akan datang. Yang pahit tetap aku akan simpan supaya menjadi peringatan dan pengajaran untuk diri sendiri di kemudian hari. Dugaan dan ujian tuhan silih berganti datang dan pergi. Ada ujian yang tak pernah aku duga akan terjadi dalam hidup aku, tapi terpaksa aku redha dan terima. Mungkin ini yang buatkan aku jadi lebih kuat dan cekal, mungkin ini ujian yang Allah beri pada aku supaya aku kembali dekat denganNYA? Siapa tahu kan.. Allah lebih mengetahui.

Selain dugaan yang satu tu, dugaan Anak juga selalu buatkan aku murung seketika. Dah nak masuk 5 tahun dan langsung tidak pernah mengandung, memang satu seksaan bagi kaum isteri. Sebab salah satunya tujuan berkahwin juga untuk menambahkan bilangan ahli keluarga, menambahkan bilangan keturunan kan? Tapi aku masih belum mampu pun nak bagi suami anak. Bila balik kampung memang akan rasa down. Lagi-lagi bila balik rumah mertua. Tahun ni mama dapat 3 orang cucu baru. 3 orang mengandung pada tahun yang sama dan aku? hanya mampu memandang dan terus rasa rendah diri. 

Suami beritahu jangan rasa macam tu, katanya tak kisah pun ada anak atau tak, sebab berkahwin ni bukan nak anak semata-mata. Katanya kawan dia kahwin lebih lama, tanpa anak, tetap bahagia.Tapi entahlah, yang orang salahkan tetap aku, bukan suami. Dan kalau satu hari nanti kalau hati suami beralih arah kepada yang lain, aku pun tak tahu apa yang akan jadi dengan diri aku lagi. Mampu ke aku kuat? Aku pun tak tahu. Allah sebaik-baik perancang. Allah tahu apa yang terbaik untuk kami.Semoga jodoh ini tetap bersatu kukuh hingga ke syurga. 

Okey, lupakan lah luahan perasaan aku yang emosi tu, bagi can je lah sekejap kan birthday girl nak emosi. 

Harini dapat suprise dari Encik Suami. Tengari tu, tiba-tiba dapat mesej dari nombor yang tak dikenali katanya suruh turun sebab nak bagi kek. Aku dalam kepelikkan tu pun turun lah ke lobi office. haha. tengok-tengok dapat suprise. tadaaa...!

Kita dapat bunga, kek dan belon sekali tau. haha

Much love katanya, Love you too.

 Velvet kek ni sedap giler. Kawan-kawan office yang cakap. hehe



Terima kasih buat encik suami sebab buatkan suprise untuk isteri dia ni. Perasaan terkejut campur happy sangat tau, rasa disayangi jer sepanjang hari tu. Chewahh. haha! Malam tu pula suami bawa makan makanan korea. Lagi lah bertambah sayang. Ececeh. Tahun ni pula tahun banyak sangat dapat hadiah dari dia. Mungkin sempena angka baru di hadapan kot. Yelah, tahun lepas masih 20an, tahun ni dah 30 an . haha


Thank you love!


Terima kasih juga untuk semua yang beri ucapan dan wish yang baik-baik belaka. Semoga apa yang didoakan untu aku bakal berbalik semula pada kamu semua. Semoga Allah SWT memberkati dan merahmati kita semua nya. Aminn..

Jumpa lagi next entri.. Much love, 
Asyiqin



4 comments:

  1. alhamdulillah. happy belated birthday.
    semoga murah rezeki dan sihat sentiasa <3

    ReplyDelete
  2. Hbb ke 30
    Mudah2an dikurniakan rezeki (zuriat) yang diharap2kan itu

    ReplyDelete
  3. Happy belated birthday 🥰
    Its okay, rezeki masing²,
    Mungkin rezeki awk lmbt skit, patience is the key 💪

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. Happy belated birthday..

    ReplyDelete


Post Pilihan

randomposts

Instagram

Followers