Monday, April 19, 2021

Duit boleh cari, Keluarga tiada ganti

Assalamualaikum
Salam Sejahtera buat semua 

Alhamdullilah dah masuk seminggu kita berpuasa. Kejap je rasanya dah seminggu kan? Alhamdulillah..semoga Ramadhan kali ni membawa kerberkatan kepada kita semua.


Actually aku dalam train ERL sebenarnya ni. Aku rasa aku hanya boleh menaip dan update blog dalam ERL je kot. Sebab kehidupan aku super duper sibuk sekarang ni. Sibuk dengan kerja hakiki yang kerja tak putus-putus. Tapi nak buat macam mana, dah adat bekerja so kita redah jelah. Mana yang mampu buat on time kita buat, mana yang dah melepasi due date dan tak siap2 lagi tu aku buat juga slow-slow. Kerja banyak, team aku 3 orang je. Mana sempat nk kejar semua ontime. Dengan kerja2 wahyu pun kadang lagi banyak. Haha!

Kerja penting. Keluarga sejuta kali lebih penting. Ingat tu. Kerja boleh dicari. Keluarga kalau hilang, tiada pengganti. Jangan dikejar sangat hati bos tu sedangkan keluarga sendiri makan hati. Jangan begitu. Asalkan kita buat kerja kita dengan betul, tu dah cukup dah. 

Aku orangnya family oriented tau. Aku bukan workaholic. Tahu tak apa cita-cita aku selepas habis degree? Nak cari kerja yang duduk di office dalam aircond, buat kerja berhempas pulas tapi still balik on time 8pagi - 5petang. Haha! Selain tu, aku ada satu impian, nak berhenti kerja dan buka kafe. Semoga tercapai satu hari nanti. Aminnnn

Okay lah. Train aku dah nak sampai ke destinasi. Nanti kalau ada masa, aku update blog lagi. Bye!


3 comments:

  1. Setuju sangat. Duit boleh carik, keluarga takde galang gantinya.

    ReplyDelete
  2. Walaupun saya workaholic, tapi saya setuju dengan statement awak

    ReplyDelete
  3. Betul ❤️ love my ladyboss 🤩

    ReplyDelete


Post Pilihan

randomposts

Followers