Monday, March 19, 2018

Dato' Sri Siti Nurhaliza selamat bersalin

Assalamualaikum 
Salam Sejahtera buat semua :)

Dato Siti Nurhaliza selamat bersalin l  Jarang sebenarnya aku post cerita berkaitan artis ni, tapi untuk harini aku teruja sangat nak buat entri ni tau. Alhamdulillah, buah hati rakyat Malaysia ni dah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang pastinya sangat comel kan? Tak sabar nak tatap wajah bayi syurga ni :) 

sumber gambar : Instagram


Bersalin Pada jam 8.17 Pagi

Melalui kenyataan rasmi di Instagram beliau, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi, hari ini (19 Mac 2018)


Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat.


Bersalin pada Hari Isnin, 1 Rejab

Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab.

Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu.Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya.

Idola bagi TTCians

Semua sedia maklum kan yang Dato Siti merupakan ex-ttcians yang menunggu hampir 12 tahun sebelum dikurniakan rezeki yang tak ternilai harganya ni.Bayangkan dalam masa 12 tahun ni mesti beliau dah hadap bermacam-macam kata sindiran dan tohmahan hanya disebabkan belum hamil lagi. Orang yang kuat je dapat lalui semua ini. Kalau aku yang cuma 3 tahun pun kadang-kadang dah rasa down, apalagi ttcians yang berbelas tahun lalui perjalan ttc ni.

Semua yang berlaku ade hikmah. Allah swt maha mendengar dan maha memberi. DIA yang paling tahu apa yang terbaik buat hamba-hambanya. Jadi untuk semua ttcians, jom kita teruskan usaha. Jangan mengalah dan berputus asa! Pedulikan kata-kata orang sebab mereka tak faham. Doakan mereka-mereka yang tak faham ni supaya berubah dan sokong kita pula. InsyaAllah dengan izinNya..


Fighting!
Kita insan terpilih, sebab tu kita diuji 
Senyum :) 

6 comments:

  1. Alhamdulillah.. Tahniah buat Siti dan suami..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah! what a great news!
    Sya singgah sini and follow :)

    https://mylittlestoryi.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..

    singgah sini & follow

    Salam Sejahtera.

    Jemput join pencarian bloglist April 2018

    : http://aerillhassan.blogspot.com/2018/03/pencarian-bloglist-april-2018-by.html

    ReplyDelete